– Ποιὸς εἶναι ὁ λόγος τοῦ λόγου [1] ;
– Ὁ λόγος τοῦ λόγου εἶναι καὶ δὲν εἶναι. Λέει κάπου ο S. Kierkegaard ότι «τὸ πῶς τῆς ἀλήθειας εἶναι ἀκριβῶς ἡ ἀλήθεια» [2] .
– Καὶ τὶ εἶναι ἡ ἀλήθεια;
– Τὸ «τί» τῆς ἀληθείας παραμένει ἄγνωστο ὅπως καὶ τὸ ἀπροϋπόθετο τῆς φιλοξενίας [3] .
– Γιατὶ ἀπροϋπόθετο;
– Διότι στὴ φιλοξενία «ἀγκαλιάζεις χωρὶς νὰ ἀγκαλιάζεις» [4] .
– Αὐτὸ δὲν εἶναι ὀξύμωρο;
– Ὄχι, διότι ἡ ἑτερότητα εἶναι ἡ ἀναπνοὴ τοῦ εἶναι.
Ἡράκλειο, 3 Φεβρουαρίου 2022
Σημειώσεις
1. Βλ. Μ. Π. Μπέγζος, Δοκίμια φιλοσοφίας τῆς θρησκείας. Μεταμοντερνισμὸς καὶ ἐσχατολογία, ἐκδόσεις Γρηγόρη, β’ ἔκδοση, Ἀθήνα 1991, σελ. 55.
2. Τὸ ἀναφέρει ἡ Ἄν Ντυφουρμαντὲλ στὸ βιβλίο Ἡ Ἄν Ντυφουρμαντὲλ προσκαλεῖ τὸν Ζὰκ Ντερριντὰ νὰ ἀπαντήσει περὶ φιλοξενίας, μετάφραση: Βαγγέλης Μπιτσώρης, ἐκδόσεις Έκκρεμές, Ἀθήνα 2006, σελ. 26. Πρβλ. καὶ ὅ.π., σελ. 199, σημ. 3.
3. Βλ. ὅ.π., σελ. 95.
4. Βλ. ὅ.π., σελ. 157.
⸙⸙⸙
[Πρώτη δημοσίευση στο ηλεκτρονικό Φρέαρ. Ζωγραφική: Po Kim. Δείτε τα περιεχόμενα του πέμπτου ηλεκτρονικού μας τεύχους εδώ.]
