Dylan. Ο Τροβαδούρος του 20ού αιώνα τιμάται με το Νόμπελ Λογοτεχνίας του 2016, και το τιμά. Ο Bob Dylan είναι η Μέγιστη Ζώσα Φυσιογνωμία της Ποίησης που κυλάει μέσα από τη φωνή, αλλά και από τη φυσαρμόνικα, την κιθάρα, το πιάνο. Η Patti Smith, στην Τελετή Απονομής, ψάλλει το A Hard Rain’s A-Gonna Fall με λυγμικό λυρισμό.
Debord. Τον Σεπτέμβριο του 2016 εκδίδεται το Lire Debord (επιμέλεια: Laurence Le Bras & Emmanuel Guy, εκδόσεις: L’échappée), ένας πολύτιμος τόμος για τον συγγραφέα της Κοινωνίας του Θεάματος, για τον άνθρωπο που βάλθηκε να θέσει την επανάσταση στην υπηρεσία της ποίησης. Περιέχει πολλά ανέκδοτα κείμενα του Guy Debord, είναι ουσιαστικά μια επίσκεψη στο εργαστήρι του πολυμήχανου δημιουργού.
DeLillo. Ο σημαντικότερος εν ζωή συγγραφέας (ο Pynchon δεν πιάνεται, είναι κάτι πέρα από συγγραφέας, είναι θρύλος), ο Don DeLillo μάς κεραυνοβολεί με το ψυχρό πάθος του Zero K (εκδ. Scribner), που εκδίδεται τον Μάιο του 2016. Τον Μάρτιο, ήρθε στην Αθήνα και μίλησε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Τον πλησίασα, τον χαιρέτησα στρατιωτικά, με σεβασμό, μου χαμογέλασε, και υπέγραψε το πολυδιαβασμένο αντίτυπό μου του Underworld.
Dostoyevsky. Ο επίμονος θεατράνθρωπος Πέρης Μιχαηλίδης ανεβάζει το Υπόγειο του Dostoyevsky στο υπόγειο του Beton 7, με post-punk υπόγειους ρυθμούς, με υπόγειες υπομνήσεις στα δεινά της εποχής μας, με το υπόγειο σφυροκόπημα του “Heart & Soul” των Joy Division ενώ ο ίδιος σφυροκοπάει, κυριολεκτικώς, ένα καδρόνι με ένα αδέσποτο σφυρί. Μια παράσταση που είναι τραγούδι, μανιφέστο, κραυγή, κοινωνιολογία, ανάσταση/εξανάσταση/επανάσταση.
Dérives. Ιχνηλάτες στην πόλη, περίπλοκες dérives (ίσον: περιπλανήσεις) μας φέρνουν σε μέρη όπου φωλιάζει η φιλία, όπου συγκροτείται μια άτυπη διεθνής των άδολων δαιμονισμένων, μια λεγεώνα των φίλων που με τη φωτογραφική μηχανή (Μαρίλη Ζάρκου, Ηλίας Μπουργιώτης), με την κινηματογραφική κάμερα (Δημήτρης Νάκος, Γιάννης Χαριτίδης), με στυλογράφο και χαρτί (Παναγιώτης Κεχαγιάς, Λευτέρης Καλοσπύρος), με την κιθάρα και το πιάνο (Αλκίνοος Ιωαννίδης, Θανάσης Παπακωνσταντίνου) μας ταξιδεύουν στο Μέσα και στο Έξω μας.
[Πρώτη δημοσίευση στο ηλεκτρονικό Φρέαρ.]