[Έχουμε την τιμή το τεύχος 10 να κοσμείται με σχέδια και εξώφυλλο του Χρόνη Μπότσογλου. Το εξώφυλλο που βλέπετε δεν είναι αυτό που τελικά επιλέχθηκε. Ακολουθεί απόσπασμα από το κείμενο του Νίκου Αλ. Μηλιώνη για τον σπουδαίο ζωγράφο.]
ΟΙ «ΑΝΑΦΟΡΕΣ» ΤΟΥ ΧΡΟΝΗ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ:
Η ΜΙΚΡΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ
[…] Μετά τους εξ αίματος γεννήτορές του, ο Μπότσογλου, με τις «Αναφορές» του, αποτίει πλέον φόρο τιμής και στον μυστικό θίασο των καλλιτεχνικών προπατόρων του, τη μυστική χορεία της πνευματικής του οικογένειας: τον Van Gogh, τον Alberto Giacometti, τον Francis Βacon, τον Γιαννούλη Χαλεπά και τον Γιώργο Μπουζιάνη (αργότερα έρχεται και ο Chaïm Soutine), που ως αίσθηση και ύφος διέτρεχαν συνειδητά ή αναδύονταν ανεπίληπτα στο έργο του, κρατώντας τον ρυθμό του των εικαστικών αναζητήσεών του. Σε άλλες περιπτώσεις αναφέρεται έμμεσα (σαν θέμα συζήτησης με τους παραπάνω) στον Lucian Freud ή τον Σπύρο Παπαλουκά.
Η πνευματική αυτή αναφορά γίνεται, σαν προσφορά (ή πρόσφορο), όταν πια η ηλικία έχει βαρύνει τους ώμους του καλλιτέχνη και έχει ελαφρώσει την ψυχή του από εγωισμούς και ματαιοδοξίες και αυτό του επιτρέπει να καθομολογεί με τρόπο απερίφραστο, σαν σε εξομολόγηση, τους πνευματικούς του προγόνους στην αναζήτηση του ιδιότυπου «ενδοστρεφούς» του εξπρεσιονισμού. Το ίδιο έκανε και ο Καζαντζάκης με το ύστατο έργο του, την Αναφορά στον Γκρέκο. […]
Νίκος Αλ. Μηλιώνης
[Η συνέχεια του κειμένου στο τεύχος 10, που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες. Υπενθυμίζουμε ότι η ύλη του τεύχους είναι εντελώς άλλη από την ύλη που δημοσιεύεται καθημερινά στην ιστοσελίδα μας.]