frear

Η ζωγραφική του 2013 – του Νίκου Αλ. Μηλιώνη

 

Πολύ σημαντικές εκθέσεις εμπλούτισαν την εικαστική μας ευαισθησία το 2013:

Ο Μιχάλης Μακρουλάκης παρουσίασε στο Ίδρυμα Β.&Μ. Θεοχαράκη αναδρομική του έκθεση, όπου παρουσίασε την μνημειώδη μικρογραφία των ζωγραφικών του περιπλανήσεων σε Ελλάδα και προϊσλαμικό Ιράν ή στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Σύρο, με την αψεγάδιαστη μαεστρία του μινιατουρίστα.

Ο Στέφανος Δασκαλάκης, στο εικαστικό γεγονός της χρονιάς, παρουσιάζει, στο κεντρικό κτήριο του Μουσείου Μπενάκη, την τελευταία περίοδο της καλλιτεχνικής του παραγωγής, με ολόσωμες και όχι μόνο προσωπογραφίες ανδρών και γυναικών, επαληθεύοντας και πάλι την κρίση ότι πρόκειται για έναν από του άριστους παραστατικούς μας ζωγράφους. Έργα με βάρος υλικού, έτσι που η ζωγραφική επιφάνεια να μεταρσιώνεται σε ψηφιδωτό που καταυγάζει μεταφυσικό μυστήριο και λάμψη ζώσας σάρκας.

Ο Αχιλλέας Δρούγκας, στον Εικαστικό Κύκλο, με σειρά έργων του, στα οποία κανείς βρίσκει την ταραχή των δίσεκτων καιρών μας, θρυμματίζει συνειδητά τον μέχρι τώρα λαμπρό καθρέφτη των ψευδαισθήσεων της κοινωνίας μας.

Ο ακαδημαϊκός Γιάννης Παρμακέλης, στο Ίδρυμα Β.&Μ. Θεοχαράκη, με το γλυπτικό του έργο αναδεικνύεται ως ο γεωδέτης του ουσιώδους, που το έργο του συνδέει το καλλιτεχνικό μας παρόν με το εύφορο από γλυπτική άποψη 19ο αιώνα και από εκεί με την αρχαία ελληνική πλαστική, έχοντας πάντα το ανήσυχο βλέμμα του στραμμένο προς το μέλλον.

Στο ίδιο Ίδρυμα, με την έκθεση Κ.Π. Καβάφης ‘‘Ζωγραφισμένα’’ 40 Σύγχρονοι Έλληνες Δημιουργοί (επιμέλεια έκθεσης: Τάκης Μαυρωτάς) επιχειρήθηκε να συνδεθεί η ποιητική με την εικαστική αίσθηση των ποιημάτων του Αλεξανδρινού, ενώ τις μέρες που διανύουμε στον ίδιο χώρο πραγματοποιείται μια ενδιαφέρουσα έκθεση του Β. Θεοχαράκη, με τοπιογραφίες.

Ο Χρήστος Μποκόρος παρουσιάζει νέα του δουλειά στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, με την γνωστή ένταση των αψεγάδιαστων φωτορεαλιστικών εικόνων του. Παράλληλα, στην αίθουσα τέχνης CITRONΝΕ του Πόρου ο Τάσος Μαντζαβίνος και ο Κώστας Παπανικολάου συνομίλησαν ζωγραφικά γύρω από την κοινή τους αναφορά, τη θάλασσα, συνθέτοντας, συνεκθέτοντας και συμπαραθέτοντας έργα τους, ενώ στον ίδιο χώρο ο Αλέκος Κυραρίνης με τη σειρά έργων του με τον τίτλο «Καρδία Νήφουσα» μας εισήγαγε στον έντονα υπερβατικό του κόσμο των αγγέλων και των δαιμόνων.

[Έργο του Χρήστου Μποκόρου.]

Σε λίγο καιρό κοντά σας με νέο ηλεκτρονικό τεύχος στο mag.frear.gr

Mag.frear.gr – Τα ηλεκτρονικά μας τεύχη