frear

Πέντε Στιγμές του 2017 – επιλέγει ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης

Αλλόκοτος Ελληνισμός. Το ιστορικό υπαρξιακό καταστασιακό γουέστερν της ελλαδικής υπερπραγματικότητας από έναν έξοχο δοκιμιογράφο και στοχαστή, τον Νικήτα Σινιόσογλου και από τις εκδόσεις Κίχλη. Όσο το διάβαζα, ιδίως την δεύτερη φορά, άκουγα εντός μου το μελωδικό σφυροκόπημα δύο φράσεων: «Αλήτης εκατάντησα εν ταις αλλοδαπαίς», του Ιώσηπου Μοισιόδακα, και «Από το μακελειό κατάγομαι», μια παλιά δική μου αυτοβιολογία.

Ραδιόφωνο 24/7 στους 88.6 FM. Ακούμε ξανά τζαζ και μπλουζ και ελληνικά άσματα που μας κάνουν παρέα, με παραγωγούς έμπειρους, γεμάτους κέφι και γνώσεις. Με τον Ιλάν και την Πανοσιάν, με τον Οδυσσέα Ιωάννου και τη Μαργαρίτα Μυτιληναίου, με τον Βαγγέλη Ραπτόπουλο και την Ελένη Γιαννοπούλου, και τόσους άλλους λίαν εκλεκτούς, ευγενέστατους, και, επιτέλους, με φωνές ζεστές και καλλιεργημένες.

Δουνκέρκη. Η ταινία του Christopher Nolan, μια χορογραφία του εγκλεισμού, ένα έπος των καθημερινών αντιηρώων, μια δοξολογία του σθένους. Με αλλεπάλληλες δημιουργικά αφομοιωμένες αναφορές στο μεγαλείο του John Cassavetes και του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Πρότζεκτ Πλατείας Βικτωρίας. Ένα κοινωνικό παλλόμενο γλυπτό που δίνει τέχνη και, κυρίως, ζωή στη γειτονιά και στο αθηναϊκό κέντρο. Με δεκάδες εκθέσεις και δρώμενα, με την δημιουργική ευφυΐα της Μαρίας Παπαδημητρίου και την ενορχήστρωση του Rick Lowe.

Jonas Mekas. Ο Μέγας Μέκας εδώ στην Αθήνα, στην Ταινιοθήκη, θαλερός στα ενενήντα τέσσερά του χρόνια. Από τις σπουδαίες στιγμές της documenta 14. Ο κινηματογραφιστής που ανανεώνει εδώ και δεκαετίες τον κινηματογράφο που εστιάζει στον λυρικό βίο της πόλης, στο έπος της καθημερινής ζωής.

[Όπως κάθε χρόνο, από τα Χριστούγεννα μέχρι και το τέλος των γιορτών δημοσιεύουμε τις λίστες των συνεργατών μας για τα δικά τους αγαπημένα από τη χρονιά που φεύγει: καταγράφονται βιβλία, μουσικές, ταινίες, παραστάσεις, ό,τι μας άρεσε απ’ το έτος που πέρασε. Δεν πρόκειται για λίστες με “τα καλύτερα του 2017” –τα πνευματικά γεγονότα δεν μπορεί να κατατάσσονται με τέτοιο τρόπο–, αλλά γι’ αυτά που κατά την υποκειμενική κρίση των γραφόντων αξίζει ίσως να προσεχτούν περισσότερο.]

Δείτε τα περιεχόμενα της έντυπης έκδοσης εδώ.

Twitter